Tisková zpráva
6. ledna 2016, Praha
Známe vítěze Cen Fóra dárců 2015
V prosinci proběhlo vyhlášení výsledků Cen Fóra dárců 2015, jejichž smyslem je ukázat zajímavé sbírky na dobrou věc a charitativní kampaně. Celkem bylo předáno 14 ocenění úspěšným neziskovým organizacím a firmám.
„Jsme moc rádi, že se i letos přihlásilo tolik zajímavých projektů. Odborné poroty měly opravdu těžkou práci s výběrem vítězných prací. Smyslem cen je podpořit důležitou činnost neziskovek a ukázat inspirativní příklady, jak efektivně získávat finance a komunikovat se svými podporovateli a dárci," říká Klára Šplíchalová, výkonná ředitelka Fóra dárců.
Výsledky Cen Fóra dárců 2015
Komunikační počin roku
Ocenění myšlenkově vychází z tradiční soutěže Být vidět, kterou FD vyhlašovalo a vybíralo nejzajímavější práce neziskových organizací i firem v oblasti komunikace veřejně prospěšných projektů. Odborným partnerem oborových cen je agentura Dark Side.
Do kategorie Integrovaná kampaň je možné přihlásit projekt na internetu - webové stránky, aplikaci pro mobilní telefony nebo komunikaci v sociálních sítích, dále jakoukoli komunikační/propagační/mediální/reklamní kampaň, kterou organizace vytvořila na svoji činnost nebo svůj projekt. Při hodnocení komise přihlíží zejména na strategické řešení, kreativitu a výsledky kampaně.
Kategorie Integrovaná kampaň
neziskové organizace
1. místo
Nadační fond Českého rozhlasu
kampaň: Noční běh pro Světlušku 2014
Každoroční běžecký závod noční Stromovkou na 5 nebo 10km s účastí 3.000 běžců web: www.rozhlas.cz/svetluska/portal/
2. místo
Nadace Jedličkova ústavu
kampaň: Aukce dresů fotbalové Synot ligy a hokejové Tipsport extraligy
Všechny kluby fotbalové Synot ligy a hokejové Tipsport extraligy věnovaly podepsané dresy týmů do aukce.
web: nadaceju.cz
3. místo
Nadace Charty 77 - Konto Bariéry
Kampaň: Pomáhej s humorem
Kampaň byla podpořena prodejem nosů a televizním pořadem Konta Bariéry. Celkem bylo vybráno skoro 19. milionů korun.
web: www.kontobariery.cz
Kategorie Integrovaná kampaň
firmy
1. místo ČEZ, a. s.
Kampaň: ČEZ Handy Kvadriatlon
Cílem je propojovat lidi napříč hendikepy a všemi věkovými skupinami. Důraz je kladen na edukaci a osvětu, že život po úrazu nekončí. web: http://www.naprichandicapy.cz/
2. a 3. místo nebylo uděleno.
Do kategorie Výroční zpráva je možné přihlásit výroční zprávu za předchozí rok. Komise hodnotí především grafický návrh, obsahové zpracování - kvalitu a relevantnost poskytnutých informací a komunikační schopnost - jak dokument funguje jako celek, jak prezentuje organizaci a její aktivity.
Kategorie Výroční zpráva /neziskové organizace/
1. místo
Nadace Partnerství
web: http://www.nadacepartnerstvi.cz/
2. místo
Člověk v tísni, o.p.s.
web: https://www.clovekvtisni.cz/cs
3. místo
Liga lidských práv
web: http://llp.cz/
Kategorie Výroční zpráva
/firmy/
1. místo
Nadace ČEZ
web: http://www.nadacecez.cz/cs/uvod.html
2. místo
ČSOB
web: https://www.csob.cz/portal/o-csob/spolecenska-odpovednost
3. místo nebylo uděleno.
Sbírkový počin roku
Smyslem této oborové ceny je ukázat smysluplné a zajímavé sbírkové akce, které jsou transparentní, kredibilní a přispívají tak k rozvoji individuálního dárcovství u nás.
Kategorie Crowdfundingová akce
Do této kategorie je možné přihlásit crowdfundingovou akci. Crowdfunding je způsob financování, při kterém větší počet jednotlivců přispívá menším obnosem k cílové částce.
1. místo
ADRA, o.p.s.
akce: Pio Squad for Čalantika Kapela Pio Squad zorganizovala 10 koncertů, na kterých vybírala příspěvky do sbírkových pokladniček, následněnatočila z vlastních zdrojů klip v Bangladéši na podporu kampaně.
web: http://calantika.cz/piosquad
2. místo
Sdružení Archipelag z.s.
akce: Online muzeum Gulagu Cílem projektu je vybudovat velké internetové muzeum sovětských pracovních táborů Gulagu, a to na základě výsledků expedic na Sibiř.
web: http://www.gulag.cz/
3. místo nebylo uděleno
Veřejná sbírka
Do této kategorie je možné přihlásit veřejnou sbírku, respektive sbírkovou akci, která slouží k naplňování a podpoře dobročinných a obecně prospěšných aktivit. Jde o akce, které se obrací na individuální dárce a případně i dalších podporovatele. Smyslem je ocenit zajímavé příklady dobré praxe, které splňují podmínky platné legislativy a transparence a zároveň mohou sloužit jako inspirace pro ostatní neziskové organizace.
1. Místo
Ergo Aktiv, o. p. s
sbírka: Polívková smršť - polévky, které vrací chuť k životu Gurmánská benefice, která vrací chuť k životu mladým lidem po mozkové příhodě a úrazech hlavy v centru moderní rehabilitace ERGO Aktiv.
web: http://www.polivkovasmrst.cz/
2. Místo
Nadace české bijáky
sbírka:Čistíme svět fantazie Projekt Čistíme svět fantazie stojí na myšlence podpory digitálně zrestaurovat tři filmy Karla Zemana vybraných ze zlatého fondu české kinematografie.
3. Místo
Diakonie ČCE
sbírka: Dar s velkým D Dar s velkým D je unikátní příležitost, jak podporovat klienty Diakonie - od malých dětí s postižením třeba až po seniory v požehnaném věku.
Kompletní fotogalerii z předávání cen a video záznam najdete zde
V případě dotazů, prosím, kontaktujte zástupce Fóra dárců:
Klára Šplíchalová
GSM +420 725 999 101