Česká televize - partner kategorie SPECIÁLNÍ CENA ČESKÉ TELEVIZE

Česká televize nabízí neziskovým organizacím možnost zařadit do jejího vysílání, zdarma, informační spotové kampaně, což je pro ně opravdu velmi zásadní pomoc. Snažíme se ale najít také další společné propojení s nejrůznějšími veřejně prospěšnými projekty. Mezi takové aktivity patří zejména benefice, ale i podpora v rámci jednotlivých pořadů České televize, prezentace neziskových organizací na akcích, které Česká televize pořádá, workshopy pro zástupce neziskovek. Nebo hledání a otevírání nových témat, které můžou přispět k zlepšení sociální politiky v našich podmínkách.
Proč se ČT rozhodla pro speciální kategorii Cena České televize Cen Fóra dárců?
Málokdo ví, že Česká televize věnuje velkou část svého vysílacího prostoru kampaním neziskových organizací. Ročně odehraje skoro šest tisíc spotů podporujících veřejně prospěšné projekty, a to projekty velmi různorodé. Jsme moc rádi, že můžeme touto cestou pomáhat dobrým věcem, aby získaly nové příznivce, dárce nebo aby jednoduše oslovily daleko větší množství lidí. Považujeme to za nesmírně důležitou součást veřejné služby České televize, a je to i důvod, proč jsme se rozhodli udělovat speciální ocenění v rámci Cen Fóra dárců. Chceme dát vyniknout důležitosti dobré komunikace a kreativity i v oblasti neziskového sektoru.
Jakou máte zkušenost s kreativními kampaněmi českých neziskových organizací? Co je podle vás na nich originální, unikátní, a v čem vidíte v ČT naopak ještě rezervy?
Ta kreativnost je u českých neziskovek opravdu různá. Některé jsou odvážné a nebojí se jít do témat napřímo, jsou velmi důmyslné, vtipné a zaujmou Vás během prvních sekund. Jiné neziskovky zase vsází na jistotu. Obecně to, co funguje, není potřeba zásadně měnit. Ale je potřeba jít s dobou, využívat možností, které nám nejen technologie, ale i kreativci nabízejí. Určitě je fajn, když neziskovka spolupracuje s odborníky, kteří se tomu věnují. Vytvořit 20 sekundový spot, který musí zaujmout, říct hlavní message organizace, naklonit si lidi a přimět je k podpoře, opravdu není jednoduché. Samotní pracovníci organizací, ačkoli jsou kreativní a mají dobré nápady, často neumí vypíchnout podstatu toho, co chtějí komunikovat. Pro ně je vše důležité, to je ale běžné a není se čemu divit. Je to jejich práce a často i poslání.
Co byste vzkázali organizacím, které se o Ceny Fóra dárců ucházejí?
Aby se určitě nebály experimentovat. Aby si jasně definovaly cíle kampaně a také to, kam se chtějí posunout. Tím, že se odvysílají spoty v České televizi, totiž kampaň rozhodně nekončí. Je to obrovské nakopnutí, ale míč se tím dostává k jejich brankovišti. Měly by tedy mít dobře rozmyšlenou strategii, jak s tím naložit, aby těch branek padlo co nejvíce a za jejich tým chtělo kopat co největší množství lidí.